Friday, August 26, 2011

5 Bestari SKSD 2011


Aku ajar KT untuk kelas ni. Walaupun depa banyak cakap tapi keja still jalan dan depa faham time aku bagi penerangan. Mula-mula masuk memang risau macam mana kalau lecturer mai observe aku time kelas nih. Mesti teruk. Tapi lama-lama mengajar, depa ni takda la susah sangat nak kawal, cuma mulut ja hingaq sikit.



Last mengajar nih, sebelum keluar aku cakap 'cikgu minta maaf kalau cikgu ada buat salah silap sepanjang mengajar kamu selama dua bulan nih'.

Depa balas 'takkk. ckgu tak salah, kami yang bermasalah.' Tersentuh hati aku bila dengar depa cakap macam tu. Better stop it sebelum cikgu mengalir air mata. Bukan tak tau, Cikgu Nizar ni memang ting tong sikit. Hehehe.



p/s: aku percaya bahawa setiap murid ada potensinya yang tersendiri cuma ada ketikanya depa malu, depa tak yakin dengan diri sendiri dan di situlah peranan guru untuk mengcungkil potensi setiap murid tu dan seteruk mana pun murid tu, masih ada cara untuk membentuk/mengubahnya cuma kena ada pendekatan yang betul. 

No comments: