Monday, May 10, 2010

Trauma Kemalangan


Ahad lepas, aku terbabit dalam kemalangan jalan raya! *fuh ayattt* Rasanya kemalangan nih jadi dalam sekelip mata saja.

Aku naik kereta dengan kak aku dan anak-anak buah aku. Kak aku yang drive kereta nih. Baru je dalam 15 minit, entah macam mana, *malas nak detailkan..boleh?*

Kejadian tersebut berlaku menyebabkan kak aku tak dapat kawal stereng kereta tu! Dah la kereta tu Power Stereng. Kereta tuh bergerak ke kiri dan kanan jalan.

Agak kelam kabut masa nih. Masa nih kak aku jerit,

JATTTTTT, nak buat macam mana nih??
(baca dalam nada cemas)



Tapi entah macam mana, aku boleh relax. Tenang sangat walaupun masa tuh dalam kelam kelibut macam ribut yang melanda. Aku dari seat belakang, just cakap..

Relax kak relax. Brek dulu!!
(tenang tapi cakap laju-laju)

Dua tiga kali jugak aku ulang dan kak aku memang tak mampu nak kawal kereta, mungkin dia gelabah nak cari brek pun tak jumpa or dia tekan minyak lagi dan akhirnya kereta terbabas ke bahu kiri jalan langgar tiang elektrik. Masa aku cakap kat kak aku tuh, aku dah agak dah, apa pun mesti akan berlaku kemalangan jugak!

Entah la macam mana aku boleh tenang macam tu. Bukan bajet cool naa. Sory sikit! Hehehe.


Sesudah langgar tiang tu, aku agak terkesima. Anak-anak buah aku merengek-rengek. Terkejut barangkali. Aku tengok keadaan kak dan anak buah aku di seat depan, alhamdulillah tak jadi apa-apa sebab depa pakai seat belt! *Pakai seat belt sebaik saja melangkahkan kaki ke dalam kereta*

Aku tengok pula anak buah aku kat seat belakang dengan aku ni, mulut dia berdarah. Rasa cuak jugak la. Suruh dia luah darah-darah dia tu, gigi dia patah sebab terlanggar kerusi seat depan. Alhamdulillah tak dak apa yang serius.

Senget tiang elektrik tu...

Lepas tu, baru orang ramai mai tolong. Depa agak terkejut jugak sebab kami tak jadi apa pun, sebab tengok kan keadaan kereta tu memang teruk. Huhuhu.

Keluar dari kereta, kami dibawa ke kedai komputer yang dekat-dekat situ. Check semua kat situ la. Takut la mana yang tak perasan/nampak kan. Check semua, alhamdulillah tak ada apa-apa jugak cuma anak buah aku yang patah gigi tu. Berdarah banyak jugak. Masa nih jugak aku call ayah, abang n abang ipar aku untuk bagitau yang kami kemalangan. Then, Rescue 911 kot tetap mai dan bawa kami ke Hospital Kepala Batas untuk pemeriksaan lanjut.

Aku just luka sikit kat kaki. Ambil rawatan jugak. Kena jugak inject ubat penenang. Lama tak kena cucuk jarum nih. Berdebar jugak laa. Hehehe. Then, ayah dan siblings aku yang lain mai ambil kami kat hospital dan terus ke balai polis buat laporan.


ALHAMDULILLAH
, syukur ke hadrat Allah S.W.T kerana masih panjangkan umur kami untuk terus bernafas di muka bumi ini dan masih bagi peluang kepada kami untuk terus mencari bekalan untuk hari yang kekal abadi selamanya. Terima kasih, Ya Allah.

Ada hikmah di sebalik kejadian.



p/s: masih dalam trauma.....
p/s: lupa nak mention, KEMALANGAN NIH BUKAN SALAH KAK AKU.




4 comments:

naz said...

masyaAllah..dasyat jugak la kalau tengok keadaan keta ni..

Cieut Nizar said...

to naz:

tu la.. brtambah trauma aku bila tgok gmbr nih.. :((

Kak Mariah said...

dik non alhamdulillah dik non slamat truk keta tu syukur ke hadrat tuhan dik non + famili slamat...huhu xtow nk ckap ap terkesima!!!

Cieut Nizar said...

kak mariah:

alhamdulillah.. huhu